Obiectiv ratat! Modernizarea căilor ferate! Număr de kilometri la jumătate față de autostrăzi, în 35 de ani!

Numărul de km de cale ferată modernizată este la jumătate față de cel al autostrăzilor și al drumurilor expres, scrie publicația specializată Club Feroviar care menționează că la capitolul căi ferate modernizate în contul anului 2024 pot fi contabilizați doar 77 de kilometri, deși se estima recepționarea unui număr de 300.
Astfel, modernizarea rețelei de cale ferată pare să reprezinte în continuare un obiectiv greu de îndeplinit.
Nici în 2023 România nu își atingea obiectivele în materie de infrastructură feroviară. Acum doi ani, CFR nu a recepționat niciun kilometru de cale ferată modernizată din cei 100 km promiși la început de an.
Modernizarea infrastructurii feroviare în intervalul 2020 – 2024 arată că România nu reușește să depășească pragul de 77 km/an de cale ferată recepționată în urma lucrărilor de modernizare:
*2020 – 71,88 km recepționați
*2021 – 33,02 km
*2022 – 13,39 km
*2023 – 0 km
*2024 – 77 km
În decurs de trei decenii, România a reușit să modernizeze doar 633,22 km din rețeaua feroviară de peste 19.000 km de cale ferată existentă, în timp ce la autostrăzi și drumuri expres România se apropie de borna de 1.300 de kilometri.