Pană de serviciu majoră la Microsoft! Sunt afectate utilizatori şi companii din întreaga lume. Aeroporturi, trenuri şi televiziuni, afectate la scară mondială

O întrerupere cibernetică masivă este în curs de derulare în foarte multe țări.
Aeroporturile din Berlin și Hamburg raportează o situație critică: nici un zbor nu poate decola sau ateriza.
Postul public regional de radioteleviziune RBB transmite că ar fi vorba despre o defecțiune masivă a serverului, astfel că toate operațiunile care pot fi derulate sunt asigurate de sistemele funcționale de urgență.
La Kiel și Lübeck, în nordul Germaniei, mai multe clinici au renunțat la intervenții medicale planificate.
Defecțiunea nu este însă una punctuală: perturbări de funcționare a rețelelor de calculatoare au fost semnalate în ultimele ore la nivel mondial.

Printre altele, au fost afectate aeroporturi din Spania dar și companii aerine europene precum Ryanair, Eurowings, Vueling sau Turkish. Unele ghișee au decis să elibereze bilete de îmbarcare completate manual
Probleme similare au fost raportate în Australia, pe aeroporturile din Sydney și Melbourne.

Trei mari companii aeriene din Statele Unite (American, United și Delta) dar și operatorii feroviari britanici fac apel la călători pentru înțelegere, în cazul în care anumite curse ar putea fi anulate spontan. În India au fost raportate blocaje în sistemul de rezervare a biletelor de avion.
Aproximativ o treime din sucursalele japoneze ale lanțului de fast-food McDonald’s au fost nevoite să se închidă din cauza unei defecțiuni de natură IT. Numeroase bănci sunt afectate, chiar și serviciul american de urgență 911 a fost temporar perturbat.
Problema pare a fi de la Microsoft. Gigantul tehnologic american Microsoft a comunicat într-o postare pe rețeaua X că ia ”măsuri de atenuare” după întreruperile serviciului din întreaga lume. Utilizatorii ”s-ar putea să nu poată accesa diverse aplicații și servicii Microsoft 365 (…) Continuăm să abordăm impactul persistent pentru aplicațiile Microsoft 365 , care sunt într-o stare degradată”.
Compania a intervenit de curând pentru îmbunătățirea serviciilor cloud, pe care le are stocate în centrul Statelor Unite, potrivit New York Post.
Deocamdată nu există indicii cu privire la un posibil incident de securitate cibernetică, transmite agenția Reuters.

Articole similare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button