Inspectorii care verifică marii transportatori de marfă sau persoane iau șpagă cum respiră. Dezvăluiri după arestările de la Cluj.
Șpaga e la ordinea zilei în cadrul Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR) Cluj, cel care coordonează și județul Satu Mare, dar și în cele din alte zone ale României. Inspectorii care trebuie să verifice marii transportatori de persoane, marfă sau firmele care dețin basculante iau șpagă cum respiră.
Șeful Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR) Cluj, Bogdan Durlea, dar și alți 6 inspectori au fost reținuți de DNA într-un dosar mare de șpagă de la transportatori.
Un fost șef din cadrul ISCTR a explicat cum funcționează mafia.
”Este o reglare de conturi între găști ce se întâmplă acum. Această anchetă nu va rezolva problemele de la ISCTR, deoarece acolo luarea de mită este o chestie generalizată. Cunosc în detaliu situația. Nu există inspector ISCTR care să nu aibă câțiva prieteni transportatori pe care să-i ajute și să-i protejeze în schimbul unei taxe de protecție”, a acesta, pentru Adevărul.ro.
Când amenzile erau mai mici, relatează sursa citată, transportatorii le mai plăteau. Acesta a mai precizat că înainte amenzile erau mai mici, deci mai acceptabile, dar acum au crescut mult și pot pune mari probleme firmelor, care preferă să dea spagă.
”Inspectorii au o putere foarte mare, amenzile fiind foarte mari, și ei nu fac altceva decât să abuzeze de chestia asta. Transportatorii știu că nu sunt în regulă și încearcă să-și rezolve. Acum asistăm la o reglare de conturi între găștile din ISCTR. DNA e fericit că a prins un director de la ISCTR, dar problema nu va fi rezolvată”, a încheiat fostul șef ISCTR, citat de Adevărul.ro.
Sursa informații și foto: stiridecluj.ro