Atenție la ce postați în mediul online! Ce obligații aveți dacă conținutul cuprinde materiale de propagandă electorală

Biroul Electoral Central transmite că în situaţiile în care persoanele fizice postează pe conturile personale, deschise pe platformele online foarte mari, în mod preponderent şi repetitiv, materiale de propagandă electorală, atunci acestea dobândesc calitatea de actori politici cu potential de influenţare a electoratului şi se activează în sarcina titularilor postărilor obligaţia etichetării respectivelor materiale în scopul atenţionării şi informării corecte a publicului.
În plus, BEC a statuat că, situaţiile în care materialele postate fac referire la modul de îndeplinire a atribuţiilor în exercitarea funcţiilor deţinute în prezent ori în trecut de către candidaţi, fără a conţine un îndemn direct ori indirect de a vota ori de a nu vota, nu califică respectivele materiale drept materiale publicitare politice, transmite News.ro.
În prima parte a campaniei, s-a dispus înlăturarea de pe platformele online a 609 materiale publicitare politice cu conținut ilegal, din care 149 postate de către „persoane fizice care nu dețin funcții elective ori alte funcții publice dar care sunt actori politici”.