Atenționare pentru pensionarii stabiliți în străinătate! Termen limită pentru trimiterea Certificatelor de viață!

Casa Județeană de Pensii Satu Mare informează pensionarii români stabiliți în străinătate că este necesară transmiterea certificatului de viață până la 1 octombrie 2025, pentru evitarea suspendării plăților.
Cadrul legal actual prevede obligativitatea transmiterii certificatului de viață de două ori pe an – până la 31 martie și 30 septembrie – pentru a preveni plățile eronate către conturile celor decedați.
Certificatul de viață trebuie semnat, ștampilat și datat în fața unei autorități legale de pe teritoriul statului de domiciliu sau de ședere permanentă(medic de familie, notar, etc) după caz, respectiva autoritate certificând faptul că pensionarul trăiește.
În situația în care pensionarul nu posedă un astfel de formular, el are posibilitatea de a-l descărca de pe site-ul instituției(www.cjpsm.ro), în mai multe limbi străine, respectiv în: română – engleza; română – germana; română – franceza și română – maghiară, în vederea completării și returnării lor.
Certificatele de viață se pot transmite prin poștă sau prin transmitere electronică pe adresele de e-mail ale instituției: satu-mare.pi@cnpp.ro sau pensii@cjpsm.ro.
Până în prezent, 61% dintre pensionarii care au drepturi stabilite prin Casa Județeană de Pensii Satu Mare și au reședința în străinătate au trimis certificatul.
Nedepunerea documentului duce automat la suspendarea drepturilor de pensie. Totuși, după transmiterea documentului, pensiile se plătesc retroactiv, iar beneficiarii își primesc sumele restante în luna următoare.