Trending

Baia Mare, favorizat cu mari semne de întrebare pentru construcția unei hale de mentenanță a materialului rulant al CFR Călători, în dauna Sătmarului!

Cei de la clubferoviar.ro arată că modul în care conducerea centrală a CFR Călători a ales să facă o investiție PNRR la Baia Mare ridică numeroase semne de întrebare, în condițiile în care la Satu Mare există condiții mult mai bune pentru implementarea ei.

Eficienţa investiţiei de aproape 16 milioane de lei pentru construcția unei hale de mentenanță a materialului rulantla Baia Mare ridică multe semne de întrebare. Postul de Revizie Vagoane Baia Mare are doar două linii de cale ferată (una simplă și una cu canal de vizitare sub tren), fără nicio posibilitate de extindere.

Se pune pe bună dreptate întrebarea unde se va face revizia tehnică la trenurile care sunt în circulație, după ce hala va fi construită?

Un loc mult mai potrivit pentru construcția unei asemenea hale de mentenanță a materialului rulant al CFR Călători ar fi fost Revizia de Vagoane Satu Mare. Aici lucrează aproximativ 40 de salariați (dublu față de Baia Mare), care își desfășoară activitatea de întreținere a materialului rulant în Grupa tehnică, cu o suprafață de 3 hectare, pe șase linii CF de aproximativ 350 m lungime fiecare.

Revizia de Vagoane Satu Mare a pus în funcțiune o stație de preîncălzire vagoane de 600 KW, capabilă să furnizeze energie electrică simultan la șase vagoane de călători. Amplasamentul Grupei tehnice de la Satu Mare oferă suficient spațiu pentru realizarea halei de reparații vagoane și amplasarea unui strung pentru roți.

Mai mult, la Satu Mare se reconstruiesc vagoane practic de la zero, aproape ca la orice reparator de material rulant. Este singura revizie de vagoane din toată țara care face astfel de lucrări complexe, de reparații capitale.

Sursa citată susține că sunt zvonuri în interiorul societății conform cărora de la nivel central se dorește desființarea Reviziei de Vagoane Satu Mare și transferul personalului la Baia Mare. O mișcare care dacă va reuși va elibera un teren imens în Satu Mare, iar ceferiștii vor fi nevoiți să facă zilnic naveta.

sursa: clubferoviar.ro

Articole similare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button